WSC tekmovalci

Ali veste, kako je nastala črtna koda in čemu? Morda veste, kakšna je razlika med eksponati v muzeju London Tate Museum in Narodnim muzejem Finske? Kaj je značilno za umetnika Giuseppeja Arcimbolda, kakšne so negativne in pozitivne plati umetniških del, naslikane z umetno inteligenco? Veste, kaj pomenijo izrazi ‘crowdssourcing’, ‘freemium’, ‘drop-shipping’, ‘VAR’ in kakšen je njihov namen? Verjetno vas večina ne ve odgovorov na ta vprašanja – a odgovore na ta in mnoga druga vprašanja ve skupina osmo- in devetošolcev, ki se je v preteklem koncu tedna, 23. in 24. 3. 2024, udeležila tekmovanja WSC.

Slike si oglejte v fotogaleriji.

Tekmovanje WSC (World Scholar’s Cup oz. Svetovni pokal znanja) poteka po celem svetu, v njem pa sodeluje na tisoče učencev iz različnih držav. Cilj tega tekmovanja je promovirati veselje do učenja, motivirati učence, da odkrijejo in razvijajo nove veščine in ustvariti priložnost za medsebojna srečanja učencev iz vseh okolij. Vrednote in vizija WSC-ja so spodbujanje, skupinsko delo, interdisciplinarno razmišljanje, glavni namen pa je spodbuditi in “ustvariti” globalno skupnost bodočih znanstvenikov in voditeljev, ki bi znali poslušati in razumeti drug drugega. Tekmovanje je zasnovano tako, da se preverja znanje in veščine na različnih področjih in na različne načine, posebnost tekmovanja pa je, da vse poteka v angleškem jeziku.

Učenci morajo predhodno preučiti obsežen material s šestih področij, in sicer zgodovine, družbe, tehnologije in znanosti, umetnosti, glasbe ter literature in medijev.

Tekmovanja WSC – World Scholar’s Cup v angleščini – smo se kot šola udeležili prvič. Tekmovanje je bilo izjemno zahtevno, potekalo je dva cela dneva, sestavljeno pa je bilo iz štirih delov. Na regijskem tekmovanju je tekmovalo 198 otrok v dveh kategorijah  – mlajši in starejši. Z naše šole se je tekmovanja udeležilo 8 tekmovalcev, štirje (Izak Florjančič, Iza Zupančič, Pika Ban in David Matjašič) so tekmovali v kategoriji starejših, z gimnazijci, ostali štirje (Larisa Šašek, Hana Alibegić, Neža Fink in Lana Gornik) pa z osnovnošolci tretje triade. Kljub temu, da so tekmovali proti tekmovalcem, ki so se že udeležili tega tekmovanja in jim ni bilo nič tuje, so se odlično spopadli tako v posameznih kot tudi v skupinskih izzivih.

V trojicah so tekmovali v debatiranju na neznano tezo, vzeto iz materiala, ki so ga morali preštudirati, reševali so izjemno težek kviz s 120 vprašanji, pisali spis na eno od šestih tem in nato reševali še kviz z napravami. Skratka, imeli so nezavidljivo naporno in zahtevno nalogo, in čeprav so bili na tekmovanju prvič, se jo opravili z odliko.

Prejeli smo kar nekaj srebrnih in zlatih odličij, imeli predstavnika v med osmimi najboljšimi debaterji celotnega tekmovanja ter prejeli odličja za uvrstitev med najboljše na več področjih, dobili skupinske srebrne in zlate medalje in srebrne ter zlate medalje za posamezne izzive tako med mlajšimi kot med starejšimi predstavniki. Za vse je bila to izjemna izkušnja, ki se je končala sanjsko, saj so bili uvrščeni na naslednjo stopnjo tekmovanja, torej na svetovni izbor.

Učenci so predstavili OŠ Center na najboljši možni način in pokazali izjemno mero znanja. V prihodnjih dneh vam bomo tudi v živo predstavili delček tega, kar so počeli na OŠ Trebnje in v Festivalni dvorani v Ljubljani, da boste lahko vsi začutili utrip tekmovanja, kjer mladost, znanje in pogum stopajo z roko v roki.

Še enkrat čestitke Lani Gornik, Neži Fink in Izaku Florjančiču iz 8. b., Hani Alibegić in Larisi Šašek iz 8. d ter Izi Zupančič, Piki Ban in Davidu Matjašiču iz 9. a, ki so se podali na to pustolovščino širjenja obzorij z mentoricama, učiteljicama angleščine na OŠ Center, Sabino Kavšek in Matejo Zupančič

 

Related Images:

(Skupno 254 obiskov, današnjih obiskov 1)