Ponovno smo se pridružili vseslovenskemu projektu Tedni vseživljenjskega učenja, kjer smo izvajalci na šoli v terminu od 6. septembra do 10. oktobra 2021 pripravili pestre dejavnosti, s katerimi smo spodbujali pozitiven odnos do različnih oblik, poti in vsebin vseživljenjskega učenja.
Učenci podaljšanega bivanja 1. b razreda so z mentorico Heleno Dugonjić v dveh urah izvedli štiri mini delavnice, kjer so pridobivali ali bogatili svoje znanje o Hrvaški in njenem jeziku skozi sliko, glas, pesem in igro. Poslušali so slovensko pravljico Muco Copatarico – v hrvaščini “Maca Papučarica” ter se naučili imena živali s kmetije in iz živalskega vrta, ki se izgovarjajo enako (ali podobno) kot v slovenščini. Naučili so se besedilo pesmi Ko si srečen – v hrvaščini “Kad si sretan” in jo glasno peli. Najrajši pa so se igrali elementarno igro Gnilo jajce, ki se v hrvaškem besedilu imenuje “Ide maca oko tebe”.
Delavnico Branje za znanje in zabavo so pod vodstvom Nataše Dežan Avsec izvedli učenci 3. razredov, ki so se preko zgodbe spoznavali s svojimi občutki. Učencem je knjižničarka prebrala pravljico Ivane Pajenk: Čudežna stopala o deklici Oli in njeni ljubeči babici, ki vnučki s knjigo razkriva skrivnostni zemljevid notranjih organov, ki je upodobljen na naših stopalih. Ob nežni glasbi, ki je še spodbujala sproščeno vzdušje, so učenci poiskali točke na stopalih, ki so povezane s posameznimi deli telesa. Skušali so čim bolj zbrati misli in prepoznati svoje občutke ob pritisku na posamezne točke na stopalu. Nato so obrisali svoje stopalo na list, ga pobarvali in opisali svoje občutke.
Osnove španščine in kulturno-kulinarične posebnosti Španije, so spoznavali učenci 8. b razreda z učiteljico Andrejo Marolt. Prisluhnili so uvodni predstavitvi v španščini in ugotovili, da je izgovorjava tega jezika za slovenske govorce zelo enostavna. Nekateri so prepoznali in razumeli besede, ki so jim ostale v spominu iz televizijskih nadaljevank ali pesmi v španščini. Spoznali so nekaj glavnih zakonitosti španskega jezika in razlike med španščino v Španiji in v Južni Ameriki. Naučili so se nekaj pozdravov in vprašanj, na primer Como estas? Como te llamas? Que hora es? De que color es?, nato pa na plakatih predstavili nekaj osnovnega besedišča, npr. barve, živali in hrano. Prijetno in poučno druženje so zaključili s poslušanjem svetovnih uspešnic v španskem jeziku.
Delavnico čuječnosti so pod vodstvom Anke Zupančič izpeljali nadarjeni učenci 5. b razreda. Najprej so se pogovorili, s katerimi čutili zaznavamo svet. Vaje povezane z dihanjem so spodbudile večjo pozornost na njihovo doživljanje in občutenje sebe in okolice. Preizkusili so se v zavestni hoji, korakali so počasi in zaznali vsak gib mišic na nogah. Po vaji usmerjeni na spremljanje in občutenje dihanja, so se učenci umirili in počutili sproščeno. Občutenje so zaključili z raziskovanjem učilnice z vsemi čutili. Poskusili so jabolko in okus krede. Po njihovem mnenju je kreda zanimivega okusa. 🙂
V športni delavnici so se učenci 5. in 6. razredov preizkusili v športnem poligonu v naravi in obeležili Dan slovenskega športa. Preizkušali so svoje gibalne spretnosti in razvijali zdržljivost. Skakali so čez ovire in po gumah, tekli slalom med količki, se spuščali po toboganu in metali žogice v improviziran koš na travniku. Med sabo so se prijateljsko spodbujali in se v sončnem dnevu sproščeno razgibali.
***
Tedni vseživljenjskega učenja so najvidnejša kampanja na področju izobraževanja in učenja v Sloveniji. Letošnjo 26-letnico smo praznovali pod sloganom »Slovenija, učeča se dežela«. Prireditve vodi in usklajuje Andragoški center Slovenije (ACS) v sodelovanju s stotinami ustanov, skupin in posameznikov po vsej državi in tudi onkraj naših meja. Območni koordinator projekta je bil Razvojno izobraževalni center Novo mesto, nosilka projekta na šoli pa Mojca Saje.
Učenci so po dejavnostih povedali, da so jim bila te sproščene dejavnosti zelo všeč, da so bile zabavne in tudi poučne. Takih in podobnih dejavnosti si želijo še več.
Mojca Saje, nosilka projekta TVU na šoli