Učenci 9. razreda smo imeli v petek, 24. 2. 2020, kulturni dan. Seznanili smo se z opero in zgodbo Julije Primic, nato pa obiskali njen grob na šmihelskem pokopališču in še nekaj kulturno zgodovinskih znamenitosti v centru našega mesta. Potem je bila na vrsti operna predstava Julija.

Pri pouku smo napisali oceno te operne predstave in predstavili svoje sprejemanje glasbene zvrsti, s katero se še nismo srečali.

  • Opera se mi je zdela zanimiva. Sicer se mi zdijo opere dolgočasne, a ta ni bila, saj je bila zgodba prikazana na zanimiv način. Operni pevci so znali ustvariti vzdušje, primerno razvoju dogajanja. Najbolj zanimiv je bil lik Prešerna, ker se je pevec resnično postavil v njegove čevlje.
  • Opera mi ni bila preveč všeč, ker to ni moja zvrst glasbe. Presenetilo me je, koliko besedila se morajo pevci naučiti. Vsi so dobro igrali. Zgodba je bila malce dolgočasna.
  • Najbolj zanimive je bila interakcija med Prešernovimi prijatelji in znanci, ker je bila zelo naravna, čustvena in dobro odigrana. V ženskih likih nisem začutil toliko čustev. Predvsem Julijina mati se ni »povezala« s publiko zaradi svoje zle narave.
  • Operna predstava je bila lepa, a težje razumljiva. Všeč mi je bilo, da smo imeli na voljo nadnapise. Verjetno bi zgodbo lažje razumela, če bi bila le zaigrana – ampak potem to ne bi bila opera.
  • Opera je zelo dobro predstavila del Prešernovega življenja. Igralci so se mi zdeli dobro pripravljeni. Kostumi so bili primerni času, ki so ga predstavljali. Kdaj pa kdaj nisem mogel razumeti besedila, zato so mi nadnapisi prišli zelo prav.

Opera ni bila predolga ali dolgočasna. Všeč mi je, da je nastala v Novem mestu. Še kdaj bi šel s šolo v opero!

  • Na začetku je bilo nejasno, kdo so osebe na odru. Proti koncu pa sem vse razumela. Vloge so pete v alternaciji – v vlogi Julije bi si želela videti Ireno Yebuah Tiran.
  • Prvič sem gledala opero. Ni mi bilo preveč všeč, ker so besedilo, ki ga sicer govorimo, peli – to je čudno. Če nam učiteljica pred ogledom predstave ne bi povedala, kdo nastopa, bi bolj malo razumela. Všeč mi je bilo, da so pevci vstopali na oder skozi dvorano, tako se dogajanje ni odvijalo le na odru.
  • Opera mi ni ravno pri srcu, vendar mi je bila ta všeč. Kostumi so bili ustrezni – razen obuval. Scena se je ujemala z dogajanjem na odru, a nisem čisto razumela pomena ogledal. Komorna zasedba je odlično opravila svoje delo. Ne predstavljam si, kako težko je dve polni uri igrati na glasbila.
  • Opera mi je bila všeč, čeprav me je prvo dejanje zmedlo, saj nisem vedela, kaj se dogaja oz. kdo je Julija. Dobro bi bilo, če bi bila omenjena imena. Všeč so mi bili množični prizori in nastopi opernega zbora.
  • Dobro je, da je libretist uporabil sodobno slovenščino, zato je bilo razumevanje lažje. Ker se zgodba ne odvija v časovnem zaporedju, mi na začetku ni bilo jasno, kaj se dogaja. Scena se mi je zdela preskromna in ni pripomogla k razumevanju.
  • To je bila prva opera, ki sem si jo ogledala. Zgodbo je bilo malo teže razumeti, saj smo skozi pesmi spoznali le Prešernovo doživljanje, Julijinega pa ne. Operni pevci so lepo peli, besedilo je polno in bogato. V libreto so vpletene tudi Prešernove pesmi. Popolno doživetje je pričarala komorna zasedba z dirigentom, ki je dve uri neutrudno spremljala pevce. Scena mi je bila všeč, ker je bila minimalistična in simbolna. Osvetljava je bila rahlo temačna, čeprav vsebina ni bila takšna.
  • Dogajanje, predstavljeno s petjem, mi je bilo težko spremljati. Prav so mi prišli dovolj veliki nadnapisi. Glasba je bila odlična, klavirski del je bil najbolj udaren. Popolnega orkestra nisem pogrešal. Ko so peli vsi skupaj, me je kar pretreslo. Všeč so mi bili temačni, žalostni prizori, ki so pokazali, da se pevci/igralci s čustvi poglobili v življenje likov, ki so jih predstavljali. Scena je bila simbolna. Čeprav mi opere niso pri srcu, mi je bila ta všeč.
  • Opera mi je bila kar všeč. Pevci so odlično opravili svoje delo in prikazali čustva, ki so po mojem mnenju bistvo Julijine zgodbe.

 

Pripravili učenci 9. a in 9. b

(Skupno 50 obiskov, današnjih obiskov 1)